Kelionė į Lietuvą. Kūrybiškumo knyga
Įgyvendinant Ugdymo plėtotės centro projektą „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra (II etapas)“ parengta lituanistinio ugdymo mokomoji priemonė „Kelionė į Lietuvą“, skirta dirbti su 6–9 metų mokiniais. Mokymo priemone siekiama mokyti ne tik kalbėti, skaityti, rašyti, bet ir skatinti kūrybiškumą, padėti mokiniui išmokti kalbos – vieno svarbiausių tapatybės dėmenų; per kalbą pažinti tautos pasaulėvaizdį, tapti brandžia, sąmoninga, atvira ir savimi pasitikinčia asmenybe.
Kelionė į Lietuvą
Kelionė į Lietuvą_Pratybų sąsiuvinis.pdf
Įgyvendinant Ugdymo plėtotės centro projektą „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra (II etapas)“ parengtos lituanistinio ugdymo mokomoji priemonė „Kelionė į Lietuvą“, skirta dirbti su 6–9 metų mokiniais. Užduotys ir tekstai pateikiami taip, kad jais galėtų naudotis mokytojas klasėse, kuriose yra skirtingos kalbinės kompetencijos ir gebėjimų vaikų.
Skaitmeninė mokymo priemonė „Išmanieji robotai“ yra mokomasis žaidimas ir viena iš metodinių priemonių, skirtų pradinių klasių mokinių pasaulio pažinimo gebėjimams ugdyti. Kai kurie matematikos ir lietuvių kalbos gebėjimai šios SMP mokomajame turinyje integruojami kartu su pasaulio pažinimo gebėjimais.
Norėdami pasinaudoti priemone, spauskite ČIA
Mokomoji medžiaga apima penkias veiklos sritis:
Vaikų žaidimai (2012) - skaitmeninė mokymo(si) priemonė skirta lavinti
regimąją ir girdimąją atmintį, klausymosi gebėjimus, formuoti kompiuterio pelės valdymo įgūdžius, koordinaciją, įgyti elementaraus raštingumo pagrindus, mokytis gimtosios kalbos
abėcėlės ir skaičių, atpažinti ir skirti įvairius muzikos instrumentus, atpažinti ir skirti įvairių gyvūnų ir technikos skleidžiamus garsus. Priemonė turi įvairių veiklų, turinčių
po kelis lygius: vaizdų, mažųjų ir didžiųjų raidžių, skaičių, garsų atminties lavinimas, raidžių ir skaitmenų atpažinimas iš klausos, jų vaizdinio ir garsinio pateikimo susiejimo
žaidimai, žodžių kortelės, dėlionių rinkiniai, raidžių rijiko žaidimas ir kt. Priemonė skirta jaunesniojo mokyklinio amžiaus, taip pat turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių
mokiniams. Naudotojo žinynas
|
Mano darbeliai (2012) - skaitmeninė mokymo(si) priemonė skirta ugdyti pradinių
klasių mokinių kūrybiškumą, pasitelkus informacines technologijas mokytis bendrauti raštu ir žodžiu, įvaldyti būtiniausius matematinės kalbos pagrindus. Tai vaikiškas raštinės
paketas, susidedantis iš keturių vaizdingai sukomponuotų, nesudėtingai naudojamų taikomųjų programų
– Rašyk, Piešk, Skaičiuok ir Palygink, kuriomis naudojantis galima lengvai parengti reikiamą dokumentą. „Mano
darbeliai“ suteikia galimybę mokytis įvairių dalykų: savarankiškai kurti, rinkti ir rūšiuoti informaciją, aprašyti ir pristatyti gautus rezultatus, tinkamai juos apipavidalinti ir
pateikti. Priemonė skirta jaunesniojo mokyklinio amžiaus, taip pat turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniams. Naudotojo žinynas.
|
Mažasis Mocartas (2012) - skaitmeninė muzikinė mokymo(si)
priemonė, kurios personažas maestro Mažasis Mocartas bendrauja su mokiniu, moko kurti muziką ir groja įvairiais instrumentais. Mažajam Mocartui akompanuoja grupė linksmų
muzikantų. Šią priemonę sudaro dvi dalys: melodijos kūrimas ir grojimas. Mokinių dėmesį patraukia nuotaikinga trimatė aplinka, galimybės savarankiškai kurti, išsaugoti ir groti
savo sukurtas melodijas, pasirinkti ir derinti muzikos instrumentus, keisti melodijų tempą ir akompanimentų ritmą, įvairus natų grafinis vaizdavimas. Priemonė skirta jaunesniojo
mokyklinio amžiaus, taip pat turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniams. Naudotojo žinynas
|
Užburtasis miškas (2012) - skaitmeninė mokymo(si) priemonė
„Užburtasis miškas“ yra tarsi žaidimų aikštelė su įvairiais peizažais, scenarijais, veikėjais, objektais ir garsais, kurie vilioja kurti ir konstruoti žaidimus, animacinius
filmukus ir istorijas, vadovaujantis paprastomis konstravimo taisyklėmis. Mokiniams nereikia mokytis ir įsiminti žodinių programavimo komandų ar jų santrumpų, nes šioje priemonėje
naudojama kalba pagrįsta sutartiniais paveikslėliais, iš kurių sudaromi sakiniai objektų veiksmams, būsenoms, judėjimui aprašyti ir veiksmams valdyti. Naudodamiesi šia priemone
mokiniai išmoksta pagrindinių programavimo, planavimo, kompiuterio valdymo įgūdžių. Priemonė skirta jaunesniojo mokyklinio amžiaus, taip pat turintiems specialiųjų ugdymosi
poreikių mokiniams. Naudotojo žinynas.
|
LKKS v.3.0 – Lietuvių kalbos rašybos kompiuterinis sąvadas - kompiuterinės priemonės paskirtis - priminti pagrindines lietuvių kalbos rašybos taisykles, įvertinti jas, formuoti taisyklingos rašybos įgūdžius.
Mokymo priemonė sudaryta iš tokių dalių:
Aritmetika – mokymo priemonė, skirta mokytis aritmetikos, tinka mokomosioms ir kontrolinėms užduotims. Užduotys suskirstytos koncentrais: iki 100, iki 1000, iki 10000, iki 100000, iki 1000000, leidžiama pasirinkti norimus veiksmus: sudėtį, atimtį, daugybą, dalybą ar įvairių veiksmų derinius.
– Programa, skirta mokytis aritmetikos, tinka mokomosioms ir kontrolinėms užduotims. Užduotys suskirstytos koncentrais: iki 100, iki 1000, iki 10000, iki 100000, iki 1000000, leidžiama pasirinkti norimus veiksmus: sudėtį, atimtį, daugybą, dalybą ar įvairių veiksmų derinius.
Paveikslėlių aritmetika - mokymo priemonė, skirta mokytis pagrindinių aritmetinių veiksmų - sudėties, atimties, daugybos, dalybos. Užduotį sudaro dešimt klausimų. Greta pateikiamas paveikslėlis. Teisingai atlikus užduotis, paveikslėlis atidengiamas. Pateikiamų užduočių sudėtingumą galima pasirinkti. KMP tinkama naudoti 1 - 2 klasėje bei dirbant su specialiųjų poreikių mokiniais. Jai interneto ryšys nereikalingas.
Sebran's ABC - tai mokymo priemonė, skirta mokytis skaičiuoti, sudėti, atimti, dauginti, mokytis pažinti skaičius, raides, lavinti atmintį ir pan.Čia rasite 12 rūšių skirtingų užduočių. Ji lokalizuota lietuvių kalbai.
Matematika Tau - 5E - mokymo priemonėje sudėti tie uždaviniai, kuriuos patogu spręsti kompiuteriu, braižymo užduotys, testai, galvosūkiai. Yra trijų tipų užduotys. Vienos iš jų vizualizuoja teoriją, kitos įtvirtina žinias arba moko skaičiavimo algoritmų. Trečia užduočių rūšis skirta matematikos integravimui su kitais mokomaisiais dalykais. Iš viso nagrinėjamos 93 temos. Užduotis galima spręsti trijuose režimuose. Galima pasirinkti sudėtingumo lygį. Yra galimybė peržiūrėti savo atsakymus ir palyginti su teisingais. Užduotis generuoja kompiuteris, todėl kiekvieną kartą atliekant užduotis jos bus skirtingos.
Paprastosios trupmenos - mokymo priemonės turinį sudaro penkios temos. Pirmoji tema „Kuri figūros dalis nuspalvinta“ skirta mokytis nurodytą dydžio dalį reikšti paprastąja trupmena. Kitos temos skirtos mokytis atlikti veiksmus (sudėti, atimti, dauginti, dalyti) su paprastosiomis trupmenomis (mišrieji skaičiai nėra nagrinėjami). Ypač patraukli galimybė peržiūrėti savo atsakymus ir palyginti juos su teisingais. Šios priemonės svarbi ypatybė yra ta, kad uždavinius generuoja kompiuteris, todėl kiekvieną kartą atliekant užduotis, jos bus skirtingos. Tiesa, kad skaičiavimai nebūtų sunkūs, programoje yra apribotas parenkamų skaičių dydis.
,,Figūros'' - mokymo priemonė, skirta specialiųjų poreikių 6–14 metų vaikams. Čia pateikiamos užduotys su šešiomis skirtingomis geometrinėmis figūromis: jas reikia atpažinti, surasti joms „antrininkes“, iš jų sudėlioti kokį nors paveikslėlį, suskaičiuoti figūrų kampus ir kt. Priemonė įgarsinta aiškia ir taisyklinga lietuvių kalba, ją galima kūrybiškai pritaikyti matematikos, dailės, technologijų pamokose. Dirbdami su
Pasakyk, kiek laiko - mokymo priemonė, skirta padėti mokiniams išmokti pažinti laiką ir nustatyti laikrodį. Ji sudaryta iš trijų pagrindinių dalių: mokymosi, laikrodžio nustatymo testo ir laiko atpažinimo testo. Priemonėje galima keisti laikrodžio rodyklių padėtį, įjungti arba išjungti garso įrašą, pasirinkti laikrodžio tipą – analoginį arba/ir skaitmeninį. Tinka specifinių pažinimo, regos, kompleksinių sutrikimų ir kt. negales turintiems 6–12 metų vaikams. Naudojant ją galima tobulinti dėmesį, lavinti atmintį, mąstymą, regimosios atminties įgūdžius.
Matematikos uždaviniai 7 klasei - mokymo priemonė, skirta 7 klasės matematikos mokymui,
pritaikyta adaptuotiems bei modifikuotiems mokiniams. Priemonę sudaro temos: Teigiamų ir neigiamų skaičių veiksmai, Reiškinių pertvarkymas, Lygčių sprendimas. Priemonėje yra teorinė medžiaga,
pratybos, kontroliniai darbai, pagalba.
MOPPI - MatematikaII - mokymo priemonė, apimanti 6-9 klasių matematikos kursą. Programa skirta matematikos mokymui, ir gali būti naudojama tiek matematikos pamokų metu, kontroliniams darbams, tiek ir savarankiškam mokymuisi. Joje yra daugiau nei 2600 įvairių matematikos užduočių, kurios gali būti atnaujinamos ir keičiamos. Programa interaktyvi, greitai įvaldoma ir patogi naudoti.
Žaidžiame matematiką. Tiesinės lygtys - mokomoji priemonė, skirta mokyti(s) spręsti paprasčiausias pirmojo laipsnio lygtis su vienu nežinomuoju. Kiekvienos lygties atveju galima pasirinkti vieną iš trijų sudėtingumo lygių: a) visi lygties koeficientai ir atsakymas yra natūralieji skaičiai; b) lygties koeficientas ir atsakymas yra teigiamieji racionalieji skaičiai (dešimtainės ar paprastosios trupmenos); c) lygties koeficientai ir atsakymas yra racionalieji skaičiai. Programoje yra dvi veiksenos: mokymosi ir pasitikrinimo. Pratimų skaičius nėra ribojamas. Atlikus kontrolines užduotis, suskaičiuojami teisingi atsakymai, įvertinamas rezultatas (parašomas pažymys).
,,Skaičių sūpuoklės''- mokomoji priemonė, kurioje sudaromi, veiksmai tapatūs
kitoje sūpynių pusėje esančiam rezultatui. Yra galimybė uždengti tam tikrą skaičių ar veiksmo ženklą ir taip mokytis lygčių.
Skaitmeninė mokymo priemonė, skirta anglų kalbos mokymui pradinėse klasėse, ją sudaro žodyno ir gramatikos interaktyvios užduotys: septyni gramatikai skirti mokomieji žaidimai padės įgyti anglų kalbos gramatikos žinių bei įgūdžių. Žaidimuose supažindinama su spalvomis, prielinksniais, įvardžiais, veiksmažodžių vartosena, tačiau daugiausiai dėmesio skiriama sakinių, klausimų bei atsakymų darybai – pagrindiniam sklandžiam anglų kalbos žinių praktiniam pritaikymui.
Visus priemonėje vartojamus žodelius rasite dviejuose žodynuose (lietuvių–anglų, anglų–lietuvių) – kiekviename jų yra net po 500 žodžių.
Lietuva - mano šalis - tai interaktyvi vaizdinė ir garsinė mokymo priemonė, skirta integruotai mokyti istorijos, literatūros ir šalies kultūros 2–4 klasėse. Priemonė taip pat yra suderinta su interaktyviosiomis lentomis. Šia priemone ugdomos vertybinės nuostatos: pagarba savo tradicijoms, religijai, kultūros paveldui, meilė gimtajam kraštui.
Mokymo priemonė yra sudaryta iš dviejų skyrių – ,,Lietuvos istorija“ ir ,,Lietuva ir kaimynai“. Pirmasis skyrius – tai interaktyvi laiko juosta, kuria galima keliauti nuo ledynmečio iki dabartinių laikų. Slenkant amžiams, mokinys gali stebėti, kaip kinta Lietuvos sienos, kas svarbaus vyksta. Sustojus pasirinktame amžiuje, galima pasižiūrėti animuotus pasakojimus apie pagrindinius to meto įvykius, žaisti žaidimus ar atlikti užduotis.
Antrajame skyriuje Lietuva išskirstoma į etnografinius regionus. Čia rasite to krašto tarme sekamų liaudies pasakų, pasakojimų apie tautinius drabužius bei kaimo vaizdų. Taip pat išgirsite pasakojimą ir apie Lietuvos kaimynus. Kituose skyreliuose kalbama apie senovės baltų gentis ir pagonių dievus, valstybės simbolius, dabartinę
„Maistas ir gėrimai - mokymo priemonė, skirta žodyno mokymui(si) ir įtvirtinimui ikimokyklinio amžiaus vaikams bei jaunesniojo mokyklinio amžiaus mišrių ir specifinių pažinimo procesų sutrikimų ir kitų negalių turintiems 6-12 metų vaikams. Ši priemonė gali būti naudojama darželio auklėtojų bei mokytojų, specialiųjų pedagogų, logopedų, surdopedagogų, dirbančių su specialiųjų ugdymo(si) poreikių (specifinių pažinimo, klausos sutrikimų) turinčiais mokiniais.
„Profesijos“ - mokymo priemonė, skirta pradinių klasių mokiniams bei vyresniųjų klasių specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams susipažinti su įvairiomis profesijomis bei šių profesijų atstovų atliekamu darbu.
„Mano garderobas“ - mokymo priemonė „Mano garderobas“ – tai mėginimas
naujai pažvelgti į technologinio ir IKT raštingumo ugdymą – sujungti technologijų, informacinių technologijų mokytojų įdirbį bei mokinių įgytą raštingumą modeliuojant mokymosi aplinkas.
Kompiuterinė mokymo priemonė „Mano garderobas“ – tai technologijų, dailės, informacinių technologijų bendro mokyklinio projekto „Mokyklinio kostiumo kūrimas“ sudėtinė dalis. Projekto idėja
– bendradarbiaujant technologijų, dailės, informacinių technologijų mokytojams ir 9-10 kl. mokiniams ugdyti Centro mokinių požiūrį į drabužių kultūrą, drabužių kultūros palikimą ir jo vietą
šiandieną, parengti mokinį tapti gerai nusimanančiais, taupiais vartotojais, gebančiais racionaliai sudaryti savo garderobą, tapti savitais, įdomiais, nepakartojamais. Kompiuterinė mokymo
priemonė „Mano garderobas“ yra technologijų ir informacinių technologijų bei 9-10 klasių mokinių mokymo(si) bendradarbiaujant rezultatas. Ši priemonė skirta 5-10 kl. mokiniams susipažinti su
drabužių kultūra.
IT ir geografijos integruotos pamokos „Vietovės planas“ 6 klasei KMP - tai metodinė priemonė, įrodanti geografijos dėstymo metodikos progresą bei IT praktinį panaudojimą. Šios mokymo priemonės pagrindinis tikslas - palengvinti, padaryti patrauklesnį ir įdomesnį mokymą ir mokymąsi. Ši priemonė palengvina pasiruošimą pamokai ir pačios pamokos vedimą, leidžia patikrinti mokinių žinias ir juos įvertinti, suteikti mokiniams galimybę dirbti pagal savo sugebėjimą ir tempą.
KMP „Vietovės planas“ rekomenduojama Respublikos bendro lavinimo mokyklų bei sutrikusios klausos 6 klasių mokiniams.
Priemonę sudaro skyriai:
Mokinukai.lt - portalas, skirtas pradinukams (1–4 klasėms) ir moksleivius supažindina su geografijos ir astronomijos pagrindais, kalendoriumi, gyvūnais, augalais, žmogaus kūnu bei sveikata.
Portalo turinys apima pagrindines pasaulio pažinimo pamokų temas: gyvoji gamta, negyvoji gamta, gyvenamoji aplinka, sveikata ir saugumas, gyvenimo kaita. Spalvinga animacija, įdomūs veikėjai padės paaiškinti, pristatyti tam tikras pamokos temas. Patogus ir aiškus meniu, turintis daug funkcijų, leis išnaudoti visas šios mokomosios priemonės galimybes.
Atskirai prie kiekvienos temos taip pat galima pasirinkti interaktyvias užduotis ir pasitikrinti savo žinias.