Leidiniai, parengti įgyvendinant Europos socialinio fondo finansuojamą projektą „Įtraukiojo ugdymo galimybių plėtra, I etapas“ Nr. 09.2.2-ESFA-V-707-03-0001, skirti geriau suprasti ir pažinti
autizmo spektro sutrikimų turinčius vaikus, jų poreikius, atrasti tinkamiausius pagalbos jiems būdus ir priemones. Leidiniai skirti tėvams, ikimokyklinio bei bendrojo ugdymo mokyklų
pedagogams, švietimo pagalbos specialistams:
Švietimo ir mokslo ministerijos ir Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro užsakymu parengtos Lietuvių kalbos pradinio ir pagrindinio ugdymo programos mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių dėl klausos sutrikimo, taip pat
metodinės rekomendacijos mokytojams dėl pradinio ir pagrindinio lietuvių kalbos Bendrųjų ugdymo programų pritaikymo ar individualizavimo mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių.
Tikimės, kad šios rekomendacijos palengvins lietuvių kalbos mokytojų, dirbančių su mokiniais, turinčiais specialiųjų ugdymosi poreikių darbą, padės tinkamai
organizuoti ugdymo(si) procesą, sėkmingiau vykdyti įtraukųjį ugdymą.
Tėvams viena didžiausių intrigų pirmaisiais vaiko gyvenimo metais – kokį pirmąjį žodį mažasis ištars? O štai ketveri–penkeri metai laikomi ta riba, kai mažylis jau
turi gebėti taisyklingai tarti bemaž visus kalbos garsus. Tačiau neretai pasitaiko, jog sudėtingesniųjų garsų, tokių kaip r, š, č ar dž, tarimo mokymasis gali kiek užsitęsti. Pasak logopedų, to
priežastis gali būti ne tik sulėtėjusi vaiko garsų tarimo raida ar kalbėjimo sutrikimai, bet ir tėvų, mokančių tarti pirmuosius žodžius, patyrimo ar net žinių stoka.
Su kokiais artikuliacijos sutrikimais dažniausiai susiduria mažieji ir kaip jiems padėti mokantis taisyklingo garsų tarimo, – patarimais dalijasi ilgametę logopedo
patirtį sukaupusi Šiaulių universiteto Specialiosios pedagogikos katedros lektorė, Lietuvos logopedų asociacijos pirmininkė dr. Daiva Kairienė.
Mokytojams, savivaldybių pedagoginių psichologinių tarnybų ar mokyklų psichologams bus parengtos rekomendacijos ir patikima metodika, kaip ankstyvame amžiuje atpažinti ir ugdyti gabius
vaikus. Jiems taip pat vyks kvalifikacijos tobulinimo renginiai, kuriuos ves teoretikai ir praktikai iš Lietuvos bei užsienio. Tokią galimybę suteikia naujas ES remiamas projektas ,,Mokinių
akademinių gebėjimų atpažinimo ir jų ugdymo kokybės plėtra“.
Puiki naujiena - lietuviškų vaikiškų animacijų portalas Animotukas.lt - jau gyvas! Prašom užsukti ir žiūrėti filmukus! Ir pakviesti visus draugus įhttp://www.animotukas.lt/
Projekto ,, LIEPA'' metu sukurtas lietuvių šneka valdomas paslaugas, moksleiviai, suaugusieji, neįgalieji galės pradėti savo veiklose naudoti lietuvišką šneką suprantančius ir lietuviškai
šnekančius kompiuterius.
Tartuvas – paslauga, leidžianti išgirsti per internetą, kaip tarti lietuvių kalbos
naujažodžius.
Pažintuvas – paslauga, leidžianti ugdyti moksleivių ląstelės pažinimo įgūdžius
naudojant balso komandas.
Valdytuvas – paslauga, leidžianti valdyti kompiuterį balsu.
Ieškotuvas – paslauga, leidžianti ugdyti moksleivių gebėjimus šneka ieškoti išteklių apie UNESCO kultūros paveldą pasaulyje.
Pagalbininkas – paslauga, padedanti įvairių negalių turintiems žmonėms šnekantis su kompiuteriu plėtoti socialinius gebėjimus,
savitvarką, savitarną, informacinių technologijų naudojimo įgūdžius.
Sintezatorius akliesiems – su SAPI5 standartu suderinamas lietuvių šnekos sintezatorius,
skaitantis balsu tai, kas rodoma kompiuterio ekrane.
Lavinant autistiškus vaikus Lietuvoje vis dažniau pasitelkiamos išmaniosios technologijos. Jų dėka autistiški vaikai net išmoksta tarti savo pirmuosius žodžius.
Švietimo ir mokslo ministras patvirtino Informacinių ir komunikacinių technologijų (IKT) diegimo į bendrąjį ugdymą ir profesinį mokymą 2014–2016 metų veiksmų planą, kurio tikslas – sudaryti
sąlygas švietimo dalyviams sumaniai naudotis technologijomis ugdyme ir skatinti juos kurti naujas IKT priemones.
„Mūsų siekis - sukurti galimybes visose švietimo įstaigose kūrybiškai naudoti naująsias technologijas, kurios pasitarnautų tiek kokybiškam mokinių ugdymui, tiek pačių mokytojų profesiniam
tobulėjimui, keitimuisi patirtimi. Kalbame apie didesnę skaitmeninių mokymo priemonių ir kitų išteklių įvairovę, aktyvesnį pedagogų kvalifikacijos tobulinimą. Mokytojų vaidmuo taikant IKT yra
esminis, kad nuolat mokinį lydinčios technologijos taptų patikimomis pagalbininkėmis mokantis, plečiant akiratį, ugdantis šiandieniniame gyvenime reikalingas kompetencijas“, - sako švietimo
ir mokslo ministras prof. Dainius Pavalkis.
Veiksmų plane įvardintos prioritetinės plėtros kryptys ir uždaviniai buvo pristatyti birželio 6 d. Lietuvos Respublikos Seime vykusioje tarptautinėje konferencijoje „IKT projektai
mokyklai“.
Atsižvelgiant į technologinius pokyčius visuomenėje, numatyta atnaujinti informacinių technologijų dalyko turinį, aprūpinti įranga informacinių technologijų kabinetus. Planuojama, kad mokiniai su
IT galimybėmis bus supažindinami jau pradinėje pakopoje, bus užtikrintas integruoto skaitmeninio raštingumo kompetencijų ugdymas mokantis visų dalykų, sudarytos sąlygas gilesniam, kryptingam,
lankstesniam, individualizuotam informacinių technologijų mokymuisi.
Išskirtinis dėmesys bus skiriamas mokiniams, turintiems specialiųjų poreikių, aprūpinant juos ir mokyklas kompiuterinėmis specialiosiomis mokymo priemonėmis.
Temoje „Praeities ornamentai“ keliamas klausimas, kaip prakalbinti praeitį, kuo praeities įvykiai svarbūs dabarčiai.
Temoje „Žalias žmogus“ keliami klausimai, kodėl šiandienos žmogus, rodos, daug žinodamas apie gamtą, turi vėl ieškoti su ja naujų sąsajų, ką
reiškia būti žaliam.
Abi temas sudaro 6 veiklos (skaitau, klausau, žiūriu, rašau, žaidžiu, kuriu) ir 20 testo užduočių.
Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras vykdo valstybės planavimo projektą „Specialiųjų poreikių asmenų ugdymo(si) formų plėtra, II etapas". 2014 m. vasario 11 d. įvyko T.
Attwood knygos „ASPERGERIO SINDROMAS. Išsamus vadovas" pristatymas.
Svetainėje „Lietuvių kalba 7–8 klasėms“ šiuo metu galima naudotis penkių temų „Sustabdyta akimirka“, „Kasdienybės magija“, „Jausmų malūnai“, „Spalvoti vėjai“ ir „Rimti pokštai“ mokymosi
objektais.
Mokiniai, nagrinėdami projekto „Pagrindinio ugdymo pirmojo koncentro 5–8 klasių mokinių esminių kompetencijų ugdymas“ sukurtos svetainės „Geografija 6–8 klasėms“ temas „Kas lemia klimatą ir orus“
ir „Geografinių zonų kaita“, išsiaiškins, kodėl Žemės paviršiuje šiluma ir šviesa pasiskirsto nevienodai, kokią įtaką Žemės ašies pasvirimo kampas daro oro temperatūros ir atmosferos slėgio
juostų pasiskirstymui Žemėje.
Leidykla ,,Išmintis'' pristato naujieną - vaikų lavinimui skirtą knygą ,,Mama, tėti, padėk man kalbėti''. Knygoje pateikiamos
rekomendacijos ir patarimai tėvams, mokytojams, logopedams, specialiesiems pedagogams, siekiantiems, lavinti vaiko kalbą. Čia rasite smulkiosios motorikos, kalbosaparato ir foneminės klausos lavinimo pratimų, kuriuos galėsite atlikti kartu su vaikais.Pratimų grupės suskirstytos pagal vaiko amžiaus
tarpsnius. Dalyje „Pirštai“ pateikiami pratimai,skirti smulkiosios motorikos lavinimui. Dalyje „Burna“ pateikiami mimikos, lūpų ir liežuvio lavinimuiskirti pratimai. Dalyje „Klausa“ aprašomi pratimai, kurie lavina foneminę vaikų klausą. Knygos peržiūra:
Nagrinėdami temų „Gyvenamoji aplinka“ ir „Gamtinė aplinka“ mokymosi objektus mokiniai mokysis atpažinti pavojingas, grėsmę keliančias
situacijas ir reiškinius, jų išvengti, tinkamai elgtis jiems iškilus ir užkirsti kelią potencialiems pavojams (gaisrui, susižeidimui, apsinuodijimui, įkandimui).
Temos „Mityba“ mokymosi objektai skirti supažindinti mokinius su sveikatai
naudingais maisto produktais; tinkamu paros maisto racionu paauglystėje; maisto priedais; valgymo sutrikimų priežastimis, požymiais ir padariniais.
Lietuvos autizmo asociacija „Lietaus vaikai“ savo veiklą oficialiai pradėjo 2013 metų kovo 13 dieną.
Šiame puslapyje rasite daug įvairios informacijos apie autizmo spektro sutrikimus, įvairius žmones, vienaip ar kitaip susidūrusius su šiuo sutrikimu, taip pat aktualią informaciją Lietuvoje -
gydymą, pagalbą, organizuojamus mokymus, susitikimus ir pan.
2013 m. kovo 25–27 dienomis Vilniuje, Litexpo parodų centre, vyko 7 metodinės dienos įvairių ugdymo sričių mokytojams, kuriose buvo pristatomos ugdymo turinio naujovės: kriterinis vertinimas
matematikos valstybiniame brandos egzamine, sveikatos ugdymo bendrosios programos ir kitos aktualios naujienos technologijų, kūno kultūros mokytojams ir vaiko gerovės komisijų nariams, kurie buvo
kviečiami dalyvauti metodinėse dienose.
Net trys metodinės dienos buvo skirtos ugdymo turinio individualizavimui. Metodinėje dienoje „Galiu kitaip“: mokytojo nauji vaidmenys ir ugdymo turinio pritaikymas įvairių ugdymosi poreikių
turintiems mokiniams“ buvo aptarta specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų įtraukiojo ugdymo patirtis Didžiojoje Britanijoje. Pranešimą skaitė lektorė iš Routhemptono universiteto Londone
Bridget M. Middlemas.
Metodinių dienų paskaitų vaizdo įrašus galima rasti Ugdymo plėtotės centro Youtube paskyros grojaraštyje Metodinės dienos 2013.
Lietuvos vaikai kuria pirmąjį Garbingo elgesio internete kodeksą, kuris bus patvirtintas ir paskelbtas 2013 m. vasario 5 d., kai bus minima Tarptautinė saugesnio interneto diena. Bendravimas
socialiniuose tinkluose, įvaizdis internete, komentavimas, bendravimas elektroniniu paštu – pagrindinės temos, kurioms beveik tūkstantis mokinių siuntė savo mintis, siūlymus ir tokiu būdu
dalyvavo kodekso kūrimo procese. „Nesišaipyk iš kitų nuotraukų, neviešink privačių vaizdo įrašų“, „Venk rašyti komentarus, kai esi supykęs. Tai, kas parašyta, ne visuomet įmanoma ištaisyti“ –
tai tik keli punktai iš būsimojo vaikų dokumento. Iki 2013 m. vasario 4 d. internete adresu http://bit.ly/SID_20130205 vyksta balsavimas už
punktus, kurie būtų patys tinkamiausi šiam kodeksui.
2012 m. lapkričio 27 d. Šiaulių universitete vyko Lietuvos Respublikos specialiųjų pedagogų asociacijos (LRSPA) tarptautinė virtuali mokslinė praktinė
konferencija
INFORMACINIŲ KOMUNIKACINIŲ TECHNOLOGIJŲ TAIKYMAS
INDIVIDUALIZUOJANT UGDYMĄ SKIRTINGŲ GEBĖJIMŲ VAIKAMS.
Kviečia kurti virtuali edukacinė biblioteka Ugdymo plėtotės centras pradėjo kurti atvirą virtualią vaizdo įrašų biblioteką. Į ją galima dėti filmuotus švietimo renginius, verstus, subtitruotus vaizdo įrašus, sukurtas
videopamokas, interviu su žymiais žmonėmis, reportažus švietimo temomis. Bibliotekos pradžia – tai 300 vaizdo įrašų, kuriuos sukūrė bibliotekininkai, dailininkai, filologai, žurnalistai ir kitų
profesijų žmonės, ne profesionalūs operatoriai. Skelbti vaizdo įrašus netrukus bus pakviesti mokytojai, mokiniai, bibliotekininkai.
Baigiantis mokslo metams nemažai tėvų teiraujasi, nuo kelerių metų vaikas turi eiti į pirmąją klasę. Klausimų ypač kyla tiems, kurių vaikams rugsėjo 1-ąją dar nebus sukakę septyneri, o savo
septintojo gimtadienio jie sulauks metų pabaigoje. Švietimo įstatyme nustatyta, kad į 1-ąją klasę turi ateiti tie vaikai, kuriems tais kalendoriniais metais sukaks septyneri. Vadinasi, visi
vaikai, kurie gimę 2005 m. sausio–gruodžio mėn., šiemet turės tapti pradinukais.
Tėvų pareiga – išleisti septynmetį vaiką į 1-ąją klasę ir taip užtikrinti vaiko teisę į mokslą. Jokių išimčių – t.y. atidėti vaiko mokymąsi pagal pradinio ugdymo programą, kai jam sukanka
septyneri, – Švietimo įstatymas nenumato. Tačiau tėvai, auginantys specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus, kuriems specialistai yra nustatę, jog reikalinga nuolatinė kvalifikuotų
specialistų pagalba ir sveikatą tausojantis dienos režimas, gali praš yti, kad ugdymas pagal vaiko poreikiams pritaikytą programą (pradinio ir priešmokyklinio ugdymo) būtų vykdomas ikimokyklinio
ugdymo įstaigoje, turinčioje reikalingus specialistus.
Mokydamiesi lietuvių kalbos, fizikos, biologijos ar chemijos jaunesnių klasių mokiniai gali naudotis trimis naujomis interneto svetainėmis.
Svetainėje „Lietuvių kalbos kursas 5–6 klasėms“ http://lietuviu5-6.mkp.emokykla.lt/ jie mokosi žaisdami ir
kurdami komiksus, žiūrėdami filmukus ir po to atlikdami užduotis, rašydami laiškus, leisdami laikraščius
Japonijos ambasada kviečia dalyvauti profesinio tobulinimosi programoje Japonijoje 2012-02-06
Japonijos ambasada kviečia Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklų mokytojus, pedagogus rengiančių kolegijų dėstytojus teikti paraiškas dalyvauti
profesinio tobulinimosi programoje Japonijos aukštosiose mokyklose. Paraiškos iki 2012 m. vasario 29 d. priimamos Japonijos ambasadoje.
Programos dalyviai galės tobulinti profesinę kompetenciją pasirinktuose specializuotuose kursuose. Japonijos švietimo, kultūros, sporto, mokslo ir
technologijų ministerija programos dalyviams skiria stipendijas.
Įtakingo savaitraščio „The Economist“ šių metų rudenį paskelbtame straipsnyje Lietuvos švietimas minimas tarp šalių, padariusių didžiausių pažangą 1995–2007 m. Pasaulio šalių (regionų)
dešimtuke atsidūrėme 8 vietoje.
2011-06-29
Jau šiais metais atsiras progimnazijų, o iki 2015 rugsėjo 1 dienos vidurines mokyklas pakeis gimnazijos. Vyriausybė patvirtino naujas mokyklų tinklo kūrimo taisykles.
Nauja tvarka aprėps jau atliktą mokyklų tinklo pertvarką ir neseniai priimto Švietimo įstatymo naujos redakcijos nuostatas.
Gimnazijos, kurios neatitiks Švietimo įstatyme ir Mokyklų tinklo kūrimo taisyklėse nustatytų reikalavimų, turės būti reorganizuotos iki 2015 metų rugsėjo 1 dienos. Pagrindinės mokyklos, turinčios
1-8 arba 5-8 klases, iki 2012 m. sausio 1 d. taps progimnazijomis.
Pasak švietimo ir mokslo ministro Gintaro Steponavičiaus, nauja mokyklų tinklo kūrimo tvarka garantuos įvairių lygių ugdymo ir poreikių įvairovę, tautinių mažumų mokyklų ateitį, daugiau galių bus
suteikta gyventojų bendruomenių iniciatyvai formuojant švietimo sistemą, pavyzdžiui, steigiant daugiafunkcinius centrus, nevalstybines mokyklas. „Savivaldybės įgyja daugiau teisių ir atsakomybės
kuriant konkretaus regiono poreikius atitinkantį mokyklų tinklą, – sako švietimo ir mokslo ministras. – Sudaromos visos sąlygos išlaikyti pedagoginių sistemų unikalumą – steigti netradicines ir
savitas mokyklas, veikti specializuotoms menų ir sporto mokykloms, taip pat ugdyti itin gabius ar specialiųjų poreikių turinčius vaikus.
Balandžio 29 d. Šilalėje lankėsi Švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius bei ministerijos Kokybės ir regioninės politikos departamento vyriausioji specialistė Ramutė Kulikauskienė.
Trumpo vizito metu ministras susitiko su savivaldybės vadovais, Švietimo centre susirinkusiems ugdymo įstaigų vadovams trumpai pristatė ministerijos aktualijas ir veiklos prioritetus, pabuvojo
Šilalės Simono Gaudėšiaus ir Kvėdarnos Kazimiero Jauniaus gimnazijose.
Sakoma, kad kuklumas žmogų puošia. Tuo galėjau įsitikinti imdama interviu iš Šilalės rajono Kvėdarnos Kazimiero Jauniaus gimnazijos kūno kultūros mokytojo eksperto ir Sporto mokyklos dviračių
sporto trenerio Kęstučio Česaičio. Tai žmogus, kuris ne tik pasiekė savo srityje aukštų įvertinimų ir laimėjimų (vienas iš tokių – 2010-ųjų Metų mokytojo apdovanojimas), bet pelnė ir aplinkinių
simpatijas bei didžiulę pagarbą. Tačiau vos užsiminus apie laimėjimus, mokytojas tik kukliai nusišypso ir atsako, kad tėra laimingas žmogus, galintis dirbti mylimą darbą.
Saugią aplinką mokyklose kurs vaiko gerovės komisijos
2011-04-18
Švietimo pagalba vaikams, ypač turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, dėmesys mokyklos nelankantiems mokiniams, jų nederamo elgesio ir kitokių problemų sprendimas, galimų konfliktų prevencija
ir krizių valdymas – tokia plataus spektro veikla bus sutelkta ir patikėta mokyklos vaiko gerovės komisijai. Švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius įsakymu patvirtino Mokyklos vaiko
gerovės komisijos sudarymo ir jos darbo organizavimo tvarkos aprašą. Kartu buvo panaikintos kelios darbo grupės ir komisijos, atsakingos už siauras, tarpusavyje susijusias veiklas, pavyzdžiui,
prevencinį darbą mokykloje, krizių valdymą, specialųjį ugdymą.
Švietimo ir mokslo ministerija skiria papildomą finansavimą ikimokyklinio ugdymo
įstaigoms 2011-04-08
Ikimokyklinio ugdymo įstaigos, kuriose nuo pernai metų rugsėjo padaugėjo vaikų ar buvo įsteigtos naujos ikimokyklinio ugdymo grupės, gaus papildomą finansavimą. Švietimo ir mokslo ministerija iš
savo asignavimų ikimokyklinio amžiaus vaikams ugdyti 2011 m. numatė 5,4 mln. Lt.
Autistų vaikų skaičius didėja visame pasaulyje, todėl ši problema kasdien vis aktualesnė. 2007-tųjų metų gruodžio 18 dieną Jungtinių Tautų Generalinė Asamblėja balandžio 2-ąją dieną paskelbė
Pasauline autizmo diena, kurios tikslas - atkreipti visuomenės dėmesį į autizmą, kaip į ypač galingai plintančią sveikatos krizę, paskatinti ankstyvą diagnostiką bei pagalbą.
Lietuvoje autistus vaikus auginančias šeimas vienijanti asociacija „Kitoks vaikas“ ragina balandžio 2 –ąją, kartu su pasaulio visuomene paminėti Pasaulinę autizmo dieną.
Viso pasaulio bendruomenės šią dieną minės naudodamos mėlyną spalvą. Mėlynai bus apšviesti garsūs pastatai: Empire State Building Niujorke (JAV), televizijos bokšto pastatas Toronte (Kanada),
Federacijos aikštė Melburne (Australija), Akbaro bokštas Barselonoje (Ispanija).
„Kadangi autistiški žmonės pasaulį mato kitaip, tad siūlome solidarumo vardan nupiešti mėlyną saulutę ir tegu visą savaitę nuo balandžio 2-os iki 9-os dienos mėlynų saulučių šviesa sklinda iš
mūsų namų, biurų, mokyklų ar automobilių langų ir parodo mūsų supratimą šios negalios ištiktiems žmonėms“, – prašo akcijos organizatoriai.
Šią savaitę Seimas patvirtino naują švietimo įstatymą. Pagal jį nuo 2015-ųjų Lietuvoje nebeliks vidurinių mokyklų, jų vietą užims pradinės mokyklos, pirmą kartą įteisintos progimnazijos, kuriose
gali mokytis 1–8 klasių vaikai, pagrindinės mokyklos ir gimnazijos. Be to, mokykla nebegalės išmesti iš mokyklos mokinio, o tėvai savo vaikus į lopšelius galės atiduoti vos gimusius.
Švietimo ir mokslo viceministras V. Bacys, atsakydamas į LŠDPS siūlymą sutaupytas mokinio krepšelio lėšas leisti naudoti aplinkoje esančių pedagogų koeficientams išlyginti,
teigia, kad Vyriausybė svarstys visus variantus, atsižvelgdama į šalies ekonominę situaciją.
Daugiau atidumo ir pedagoginės pagalbos vaikams su specialiaisiais poreikiais – šiems tikslams įgyvendinti skiriama apie 16 mln. Lt iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir valstybės biudžeto.
Švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius pasirašė įsakymus dėl lėšų skyrimo bendrojo lavinimo mokyklų projektams, kurie aprėps didelę mokyklų tinklo dalį.
LIETUVOS ŠVIETIMO DARBUOTOJŲ PROFESINĖS SĄJUNGOS MOTERŲ CENTRO
PETICIJA
2011-03-06
Palanga
Mes, Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos Moterų centras (LŠDPS MC), pasisakome už ankstesnį pedagogų išleidimą į pensiją, kadangi:
1. Dėl specifinių ir padidintos rizikos darbo sąlygų bei didesnio psichologinio – emocinio krūvio vyriausybės nutarimu pedagogams nustatyta trumpesnė darbo savaitė, bet to nepakanka, kad būtų
užtikrintas mokytojų sveikatingumas ir darbingumas.
2. Nuolat patiriamas stresas bei patyčios tiek iš mokinių, tiek ir iš jų tėvų sukelia depresiją, iššaukia susirgimus nerviniu pagrindu, onkologines ligas.
Reikalaujame:
1. Pedagogams, sergantiems profesinėmis ligomis, 100% apmokėti laikinąjį nedarbingumą iš privalomojo socialinio draudimo fondo.
2. Apdrausti pedagogus darbo vietose valstybės lėšomis ir šių lėšų sąskaita vieną kartą metuose apmokėti profilaktinės realibitacijos išlaidas, kas užtikrintų efektyvesnį ugdymą.
3. LR Švietimo įstatyme pakeisti pedagogų teisių ir pareigų reglamentavimą, remiantis galiojančiais teisės aktais, kad būtų užtikrintas pedagogų saugumas darbo vietose.